Veelgestelde vragen - LM-Care

Hieronder geven we antwoorden op vragen die we vaak krijgen.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Top 3 vragen

Wat kan ik doen als ik niet helemaal tevreden ben?

Alle medewerkers van Life & Mind care doen hun uiterste best om jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. We raden je aan dit eerst met de direct betrokkene(n) te bespreken. Wij nemen jouw mening en vraag zeer serieus en staan altijd open voor feedback. In een gesprek gaan we samen met jou op zoek naar een oplossing.

Vind je het lastig om de direct betrokkene(n) er rechtstreeks op aan te spreken of kom je samen niet tot een oplossing? Dan kun je altijd terecht bij een klachtenfunctionaris.

Kan ik een afspraak met mijn behandelaar annuleren?

Wij verwachten dat je uiterlijk 24 uur voor een afspraak afzegt en een nieuwe afspraak inplant. Een afspraak op maandag dien je op vrijdag te annuleren.

Helaas moeten we je € 50,- in rekening brengen als je niet tijdig afzegt. Dit bedrag kan niet bij je ziektekostenverzekering gedeclareerd worden.

Wordt jullie behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Jouw behandeltraject wordt volledig vergoed als je een verwijsbrief hebt van je huisarts of een andere verwijzer.
Heb je die nog niet? Neem dan contact op met je huisarts. Hij of zij kan een verwijsbrief naar ons doorsturen via het digitale platform Zorgdomein.

Er zijn geen resultaten gevonden in deze categorie.

Vragen

Is jullie chatfunctie wel beschermd?

Ja, want we maken gebruik van end-to-end encryptie. Jouw bericht aan je psycholoog wordt versleuteld en in een niet-leesbare vorm verstuurd. Alleen je psycholoog heeft het juiste sleuteltje om je bericht te openen. Ditzelfde geldt andersom. Hierdoor kunnen alleen jullie elkaars berichten lezen. Wanneer het chatgesprek voorbij is, gaat de sessie volledig verloren. Het wordt nergens opgeslagen.

Wat kan ik doen als ik niet helemaal tevreden ben?

Alle medewerkers van Life & Mind care doen hun uiterste best om jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. We raden je aan dit eerst met de direct betrokkene(n) te bespreken. Wij nemen jouw mening en vraag zeer serieus en staan altijd open voor feedback. In een gesprek gaan we samen met jou op zoek naar een oplossing.

Vind je het lastig om de direct betrokkene(n) er rechtstreeks op aan te spreken of kom je samen niet tot een oplossing? Dan kun je altijd terecht bij een klachtenfunctionaris.

Kan ik een afspraak met mijn behandelaar annuleren?

Wij verwachten dat je uiterlijk 24 uur voor een afspraak afzegt en een nieuwe afspraak inplant. Een afspraak op maandag dien je op vrijdag te annuleren.

Helaas moeten we je € 50,- in rekening brengen als je niet tijdig afzegt. Dit bedrag kan niet bij je ziektekostenverzekering gedeclareerd worden.

Hoe anoniem is jullie online hulp?

Al onze psychologen hebben een beroepsgeheim. Door de online sessies weten wij natuurlijk wie jij bent, maar daar blijft het ook wel bij.

Het grote voordeel van onze online hulp is dat je aan niemand verantwoording hoeft af te leggen waar je heengaat. Ook hoef je niet in  een wachtkamer plaats te nemen waar je bekenden kunt tegenkomen.

Is psychische zorg online wel vellig?

Ja, dat is het. Wij maken gebruik van dezelfde systemen, methodes en therapieën als de traditionele psychologen. Bij ons vinden de gesprekken alleen online plaats via een beveiligde videoverbinding. Dat scheelt jou veel tijd en moeite.

Wordt jullie behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Jouw behandeltraject wordt volledig vergoed als je een verwijsbrief hebt van je huisarts of een andere verwijzer.
Heb je die nog niet? Neem dan contact op met je huisarts. Hij of zij kan een verwijsbrief naar ons doorsturen via het digitale platform Zorgdomein.

Er zijn geen resultaten gevonden in deze categorie.